De eerste lentedag


Vandaag is het 21 maart. Het begin van de lente. Vanmorgen viel het me al op hoe licht het was buiten. De zon prikte door de luxaflex heen.

Dat is wat ik zo leuk vind aan 'Pluk de dag - fotografie', dat ik dan even de tijd neem om ervan te genieten. Niet dat ik veel tijd had hoor. De broodbakjes moesten gevuld, een ruzietje tussen de meiden moest gesust, het was een doodnormale donderdagochtend. 

Maar voor 'Pluk de dag - fotografie' heb je niet veel tijd nodig. Ik pakte een kop thee, hing mijn camera om mijn nek en deed mijn modderlaarzen aan. Ik stapte de dijk over en kwam in een andere wereld. Een spiegelglad IJsselmeer. Ik twitterde snel een fotootje de wereld in, om ook andere mensen te feliciteren met de lente -zo'n moment moet je delen. En toen zat ik. Gewoon stil zitten. Een minuut of vijf. Net genoeg om mijn hete thee te drinken. Ik staarde over het water, voelde de zon op mijn gezicht. Ik hoorde de vogels en volgde ze met mijn ogen. 

Ik pakte mijn camera. Stelde scherp en plukte de eerste lentemorgen. 












Comments